مهدی و عاطفه

بدون عنوان

1391/6/20 12:38
نویسنده : مهدی و عاطفه
155 بازدید
اشتراک گذاری

اجتماعی  

کمک به 70 کودک دارای سوء تغذیه در چهارمحال و بختیاری
مدیرکل کمیته امداد چهارمحال و بختیاری گفت: کمیته امداد این استان به 70 کودک که دارای سوء تغذیه بوده است، کمک کرده است.

 

600 خیر عضو بنیاد کودک اردبیل هستند/حمایت از 360 خانوار نیازمند
مدیر بنیاد کودک استان اردبیل از عضویت و فعالیت 600 خیر و کفیل اردبیلی داخل و خارج از استان در این بنیاد حمایتی برای کودکان خبر داد.

 

۱۵ هزار دختر ۱۵ تا ۱۹ سال در کشور طلاق گرفته اند
عضو انجمن حمایت از حقوق کودکان مهمترین دلیل ازدواج کودکان 10 تا 15 سال را فقر اقتصادی عنوان و تاکید کرد: فقر مادی خانواده ها منجر به ازدواج کودکان می شود و البته فقر فرهنگی نیز در این خصوص بی تاثیر نیست.

 

2400 کودک یتیم گلستان دارای حامی شدند
مدیرکل کمیته امداد گلستان گفت: دو هزار و 480 کودک یتیم در شبهای قدر دارای حامی شدند.

 

فردای نامعلوم؛ سرنوشت کودکان بد سرپرست
قدم اول در فرزند خواندگی اطلاع از کودکان بدسرپرست و بی سرپرست است،گزینه هایی که بسیاری از خانواده های متقاضی در نگاه اول در محل شیرخوارگاه متوجه آن نمی شوند اما به محض اطلاع یک ماجرای غم انگیز آغاز می شود.

 

تربیتی و آموزشی

 

تنبیه‌بدنی، کودک را از جیغ زدن منصرف نمی‌کند
یک روان شناس با اشاره به اینکه جیغ زدن یکی از راه‌های کودکان برای رسیدن به خواسته‌هایشان است، تصریح کرد: والدین در ابتدا نسبت به جیغ زدن کودک خود مقاوت نشان می دهند اما در صورت ادامه دادن به این رفتار توسط کودک، خواسته‌های وی را اجابت می‌کنند به طوری که برای جیغ زدن به او جایزه می‌دهند.

 

آشنایی با علل کج‌خلقی یا بدخلقی کودکان
کج‌خلقی در بین برخی از کودکان نسبت به سایرین بیشتر است. به گفته متخصصان،خستگی کودک، سن، سطح استرس، مشکلات فیزیکی، روحی روانی و احساسی و همچنین نحوه رفتار والدین در برابر تقاضاهای کودک بر شدت کج‌خلقی تأثیرگذار است.

 

برنامه و فعالیت های هنری در رشد شخصیت کودک موثر است
فوق تخصص روان پزشکی کودک و نوجوان گفت: برنامه ها و فعالیت های متنوع هنری در رشد و تکوین شخصیت کودکان موثر است .

 

عدم تخلیه هیجانات در نوجوانی، منجر بروز اعتیاد می شود
متاسفانه در کشور ما معیارهای سلامت اجتماعی مردم پایین است. که این موضوع فقط به گرایش به سمت مواد مخدر منجر نمی شود بلکه باعث بروز بسیاری از بیماری هایی نظیر سرطان، ایدز و بیماری های قلبی و غیره می شود. ما اگر جامعۀ با نشاط، فعال، پویا، وسازنده داشته باشیم این معضلات به سراغ ما نمی آیند.

 

با پرحرفی کودکان چه کنیم؟
آیا می‌دانید که روند منطقی و درست رشد کودکان از لحاظ دستیابی به مهارت‌های ارتباطی چگونه طی می‌شود؟ کودکان تا قبل از سه سالگی، فقط از طریق حسی ـ حرکتی و لامسه نسبت به جهان اطراف خود آگاهی کسب می‌کنند، اما همین کودک پس از سه سالگی می‌تواند جمله بسازد و مفاهیم را متوجه شود و شروع به صحبت کردن کند.

 

بهداشت و سلامت

 

جلوگیری از عفونت‌روده‌ کودک با شیرمادر
محققان با انجام تحقیقات جدید توانستند مزایای دیگر استفاده از شیر مادر را از جمله جلوگیری از بروز عفونت در روده و دستگاه گوارشی کودک کشف کنند.

 

ارتباط چاقی با مشکلات یادگیری در کودکان
نتایج پژوهشی جدید نشان می دهد کودکانی که از چاقی رنج می برند عملکرد ضعیفتری در آزمون های هوش دارند. پژوهشگران نتایج پژوهش های اخیر را بسیار مهم دانسته و بر این مساله تاکید کرده اند که اضافه وزن کودکان نباید به سادگی نادیده گرفته شود.

 

تنظیم وزن کودکان با غذاهای خانگی
مصرف وعده های ناهار که از خانه به مدرسه آورده می‌شوند برای نگهداشتن وزن سالم کودکان مفید است.

 

کودکان چاق بیشتر در معرض خطر سنگ کیسه صفرا هستند
 

 

تاثیر سیگار کشیدن مادران باردار بر چاقی کودکان
بررسی ها نشان داده اند سیگار کشیدن مادر در طول دوران باداری با چاقی نوزاد در ارتباط است . اما هنوز مکانیسم های این ارتباط و نیز میزان و دوره های سیگار کشیدن مادر به خوبی مشخص نشده است.

 

علمی و فرهنگی

 

داروی آسم باعث کوتاهی قد کودکان می‌شود
متخصصان علوم پزشکی در آمریکا اعلام کردند داروی استنشاقی آسم که معمولا برای درمان این بیماری در کودکان تجویز می‌شود، می‌تواند رشد قد این کودکان را کندتر کرده و باعث کوتاهی 2.5 سانتی‌ قد آنها به طور دائمی شود.

 

افزایش هوش‌کودکان با ربات‌های خنگ
تحقیقات صورت گرفته توسط محققان ژاپنی نشان می‌دهد، استفاده از ربات معلم‌های خنگ در کلاس درس می‌تواند به افزایش توان یادگیری کودکان کمک کند.

 

آغاز نگارش "تاریخ عجیب و غریب ایران" برای گروه سنی کودک و نوجوان
علی‌اکبر زین‌العابدین از آغاز نگارش مجموعه 12 جلدی "تاریخ ایران" با عنوان "تاریخ عجیب و غریب ایران" برای گروه سنی کودک و نوجوان خبر داد.

 

تخمین سن دقیق کودک با استفاده از اندازه گیری چند بعدی مغز
محققان دانشگاه 'کالیفرنیا' آمریکا موفق به تخمین سن دقیق کودک با استفاده از اندازه گیری چندبعدی مغز شدند.

 

"ستاره" در کتابفروشی‌ها درخشید
کتاب "ستاره" نوشته محمد نژد توسط نشر رامین برای خردسالان منتشر شد.

 

هنر و رسانه

 

"جیقیلی و فیتیلی "در کانون پرورش فکری کرج روی صحنه می رود
مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجونان استان البرز از اجرای نمایشی با عنوان "جیقیلی و فیتیلی" به مناسبت روزجهانی کودک در این مرکز خبر داد.

 

فراخوان نمایشگاه نقاشی وعکس کودک منتشر شد
مجموعه فرهنگی تاریخی نیاوران به مناسبت روز جهانی کودک نمایشگاه نقاشی و عکس کودک برگزار می کند و علاقه‌مندان می‌توانند آثار خود را تا پایان شهریور ماه به واحد حفاظت و مرمت این مجموعه ارایه دهند.

 

آموزش و پرورش به سینمای کودک توجه کند
کارگردان فیلم 'مسیر معکوس' گفت: حضور دست اندرکاران عاشق، دلسوز و قدرتمند در آموزش و پرورش می‌تواند نقش مهمی در اکران و ارتقای سینمای کودک و نوجوان داشته باشد.

 

"کلاه قرمزی" چگونه سوپراستار شد؟
شاید حالا دیگر بتوان آن‌ها را زوج‌ بی‌رقیب سینما و تلویزیون ایران دانست. آشنایی و دوستی که سال 1350 آغاز شد. از آن زمان به بعد گویا حضورشان در سینما و تلویزیون بدجوری با هم گره خورده است. حمید جبلی که بدون شک عروسک‌های کلاه قرمزی و پسرخاله بدون صدای او هیچ نوستالژی ندارند و ایرج طهماسب هم بعد از این همه سال دیگر می‌تواند نامش را به "آقای مُرجی" تغییر دهد!

 

عمو قناد با برنامه ای جدید می آید
برنامه "جمعه به جمعه خونه به خونه" به تهیه‌کنندگی و کارگردانی مجید قناد با افزودن شخصیت‌های جدید عروسکی جذابیت بیشتری در بین مخاطبان پیدا کرده است.

 

 
 
پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!
مطالبی دیگر از این نی نی وبلاگی

نظرات (0)